Silniki Chrysler - Silnik 3.6 V6 VVT 287/291/296KM (ERB)

Wyświetleń: 4697
Silnik 3.6 V6 VVT 287/291/296KM (ERB)

Silniki Chrysler

ChryslerDodgeJeep

Silnik 3.6 V6 24V VVT o mocy  287, 291 lub 296KM został zaprezentowany w 2009 roku podczas New York Auto Show, a debiut przypadł na 2011 r w modelach Chrysler, Jeep oraz Dodge. Początkowo silnik nazywał się Phoenix ze względu na konflikt znaku towarowego został zmieniony na nazwę Pentastar, która pochodzi z Chrysler Corporation stosowanej od 1963r. Konstrukcja widlasta, 24-zaworowa, wykonana w całości z aluminium (blok oraz głowica) zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka wyposażona w podwójne fazy rozrządu zaworu, co wpływa na zdecydowanie wyższą kulturę pracy. Silnik może poszczycić się świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.6-6.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 13.000 km lub 6 miesięcy.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 9
Dodaj opinię

Komentarze użytkowników

0 #1 Aleksander 13.03.2020
Zalecany olej 0w20

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 4-cylindrowe z rodziny Tritec (1999-2007)

Silniki 4-cylindrowe z rodziny Neon (1994-2010)

Silniki 4-cylindrowe World Gasoline Engine (od 2005)

Silniki 6-cylindrowe DOHC z rodziny LH (1998-2010)

Silniki 6-cylindrowe SOHC (1989-2011)

Silniki 6-cylindrowe z rodziny Pentastar (od 2010)

Silniki 6 i 8-cylindrowe PowerTech (1999-2013)

Silniki 6 i 8-cylindrowe serii Magnum (1992-2003)

Silniki 8-cylindrowe HEMI III generacji (od 2003)

Najnowsze komentarze

Aleksander
13.03.2020
0
Zalecany olej 0w20