Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.5 16V TSI 150KM (EA211evo)

Wyświetleń: 2970
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.5 TSI 16V o mocach 130KM oraz 150KM wszedł do produkcji w 2017 roku debiutując w Golfie 7.To najnowsza konstrukcją koncernu VW która ma zastąpić wysłużony silnik 1.4 TSI nie spełniający obecnych norm CO2. Jednostka została oparta na poprzedniej wersji 1.4TSI o tym samym oznaczeniu EA2111evo która została mocno zmodyfikowana.Rozwiązania które wprowadzono pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d Temp obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.Znajdziemy tu IV Generacji układ wtryskowy TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu bo aż 350 Bar !!!  Nowością jest zastosowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii Łopatek VGT co do tej pory było zarezerwowane dla silników wysokoprężnych.Oznacza to że sterowanie kątem łopatek będzie realizowane elektronicznie co przekłada się na bardzo szybka reakcję na dodanie gazu.To rozwiązanie przede wszystkim wpłynęło na zdecydowanie lepszą dynamikę oraz świetną elastyczność.Jednostka została wyposażona w system dezaktywacji cylindrów ACT znany z poprzedniej odmiany 1.4TSI. Celem układu jest ograniczenie zużycia paliwa,polega to na zamknięciu zaworów na dwóch cylindrach wtedy pracę przejmują pozostałe dwa,odbywa się to w momencie niskiego obciążenia.Ze względu na spełnienie wygórowanych norm spalin silnik został wyposażony w filtr cząstek stałych GPF i spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6d Temp !!! Trzeba nadmienić  że wersja 150-konna ma wykonane cylindry w technologii  APS (atmospheric plasma spray) co to oznacza? Mianowicie jest to technologia z natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnego proszku,to pozwala na uzyskanie porowatej struktury w której zatrzymuje się olej dając lepsze smarowanie.Ten zabieg zdecydowanie wpływa na niższe spalanie zwłaszcza na zimnym silniku.Dodatkowo system ten został tak skonstruowany aby mógł swobodnie współgrać z napędem hybrydowym do którego będzie stosowany. Silnik jest chwalony za bardzo wysoką kulturę pracy, świetną dynamikę oraz niski poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne przyspieszenie
  • niski poziom spalania

-Wady

  • koszty obsługi
  • filtr cząstek stałych GPF !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek.

Ilość oleju silnikowego: ? L, typ oleju: 0W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(8.7)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

VW Golf VII23.11.2019
Opinia:Silnik TSI 1.5, 130 km, VW Golf VII. Jazd głównie drogami szybkiego ruch (Wrocław-Warszawa). Dobra dynamika, ale powyżej 2500 obr.min. Poniżej sinik nie ma ochoty do zrywnego przyspieszania - producent zadbał o oszczędzanie paliwa. Oczywiście silnik jest bardzo elastyczny. Zaczyna ciągnąć od 1400 obr./min. Przy 2000 obr./min. ma wystarczający moment i moc żeby spokojnie wspinać się pod spore górki (sprawdzone w Kotlinie Kłodzkiej w drodze z Wrocławia do Czech). Auto nieźle przyspiesza na 6 biegu, praktycznie z każdej prędkości powyżej 120 km/h. Na III biegu przy 3000 obr./min rwie do przodu jak diabli (nawet pod naprawdę sporą górę - to robi wrażenie - wcześniej miałem Lanosa 1.5 DOHC, 100km - całkiem inna charakterystyka silnika). Przy tym wszystkim silnik jest rzeczywiście bardzo oszczędny. Tydzień temu jechałem do Warszawy z trzema kolegami (3x100 kg i ja 65 kg), Prędkość na A2 140 km/h i spalanie średnio 6.8 l/100 km (prawie całą drogę padał rzęsisty deszcz). Zwykle jadę sam lub w 2 osoby - wtedy mam spalanie w okolicy 5.6-5.8 l/100 km (prędkości z przedziału 120-140 km/h). Miesiąc temu na trasie o dł. 120 km (A4) spalił 4.6 l/100 km, ale na drodze było dużo aut i jechałem wolno 110-120 km/h. Silnik spala najmniej przy jeździe podmiejskiej (70-90 km/h, czasem 100 km/h) - spokojnie można zejść poniżej 5 l/100 km (nie rzadko widać spalanie na poziomie 3.5-3.8 przy wyłączonych 2 cylindrach). Z jazdą w mieście mam mało doświadczeń. Jadąc do miasta (mieszkam 10 km od centrum) rozpoczynam od dwupasmówki - po 10 km mam spalanie na poziomie 5.5 l (spokojna jazda). Powrót z miasta ze staniem w korkach (jazda 10 km / 30 min.) spalanie na poziomie 7.2 l (z działającym start/stop, bez klimy). Generalnie statystyki z Car-Net pokazują spalanie długookresowe na poziomie 5.3 litra, ale na razie jeżdżę ostrożnie, z małą dynamiką - zacznę "szaleć" po pierwszej wymianie oleju (przy ok. 15 tys.km). Podsumowując: jestem bardzo zadowolony, silnik sprawuje się świetnie, nie wykazuje żądnych niedomagań i do tej pory nie wziął ani jednej kropli oleju !!!
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Dynamiczny i bardzo elastyczny. Świetne przyspieszenie, ale powyżej 2500 obr./min. Bardzo oszczędny. Nie bierze oleju (na razie).
Wady:Na razie nic nie stwierdziłem.

Odmiana silnika: 130 km / EA211

Rocznik: 2018

Przebieg: 12 000

Śr. spalanie: 5.3 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Tomasz 18.07.2019
Jeździłem Leonem z tym silnikiem. Dynamika naprawdę bez zarzutu, auto przyspiesza doskonale. Dodatkowo silnik jest bardzo cichy i podczas postoju w ogóle go nie słychać. Ale niestety to wciąż ten sam słynny EA211 (tylko nieco przeprojektowany).

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)

Najnowsze komentarze

Tomasz
18.07.2019
0
Jeździłem Leonem z tym silnikiem. Dynamika naprawdę bez zarzutu, auto przyspiesza doskonale. Dodatkowo silnik jest bardzo cichy i podczas postoju w ogóle go nie słychać. Ale niestety to wciąż ten sam słynny EA211 (tylko nieco przeprojektowany).