Silniki Renault - Silnik 1.2 16V TCe D4Ft

Wyświetleń: 22027
MotoBenzyna

Silniki Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.2 16V o mocy 101KM wszedł do produkcji w 2007 roku,był odpowiedzią na erę silników downsizingu.Konstrukcja została oparta na sprawdzonej jednostce wolnossącej 1.2 16V D4Ft 75KM która była stosowana od 1999 roku.Podstawową zmianą było zastosowanie turbosprężarki oraz wzmocnienie konstrukcji silnika zwłaszcza głowicy.Te zmiany pozwoliły na uzyskanie mocy 101KM oraz wyższego momentu obrotowego co przełożyło się na bardzo dobrą dynamikę oraz elastyczność.Silnik charakteryzuje się dobrą kultura pracy i niskim poziomem spalania.W opinii użytkowników właśnie ta odmiana uchodzi za bardzo trwałą a jej awaryjność na niskim poziomie.Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą przy przebiegach 100tys/km co wymaga wyczyszczenia, problemem może być świeca zapłonowa którą należy wymieniać co 60 tys/km. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis nie sprawia większych problemów.Ogromnym plusem tej odmiany jest bardzo dobra dynamika świetna elastyczność oraz niski poziom spalania.Trzeba nadmienić że występują dwie odmiany silnika o tym samym oznaczeniu (1.2 TCe) wersja D4Tf z wtryskiem wielopunktowym oraz wersja nowsza H5Ft z wtryskiem bezpośrednim.Nowsza odmiana posiada moce 115KM 125KM i 130KM z rozrządem opartym na łańcuchu o nowszych rozwiązaniach technologicznych.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoki moment obrotowy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • łatwość montażu LPG

-Wady

  • najczęstsze usterki to awarie cewek zapłonowych
  • problemy ze świecami zapłonowymi wymiana co 60 tys/km
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po po.120.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 4 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co co 20.000 km.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 6):
(9.5)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.5/10
Głosy według opinii użytkowników:60

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 96

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

clio 304.09.2020
Opinia:9 lat jedze autem z tym silnikiem w clio 3
auto bylo kilka lat eksploatowane w mieście kilka lat regularnie śmigało autostradami dziś ma 200k nalotu
po silniku nic nie widać suchy jak pieprz nie zużywa oleju, pracuje jak by wczoraj wychuchał z fabryki
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:bez problemowy

Odmiana silnika: 103

Rocznik: 2011

Przebieg: 200000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Clio 1.2TCe09.10.2019
Opinia:Trochę się obawiałem tego silnika, ale spisuje się bardzo dobrze. Spalanie 7L w mieście i 5,5L na trasie, myślałem, że będzie trochę mniej palił.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 1.2TCe

Rocznik: 2012

Przebieg: 171

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Clio III19.03.2019
Opinia:1.2TCe z LPG 800tys.km https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-800-tys-km-przebiegu-w-clio-i-to-na-nauce-jazdy,nId,2861754?fbclid=IwAR2cDVSdXwoTXGKegFbMZwTiRk1K0JEtuHCIKIIbVQ8tyoT3qPYjUjWVLIc
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.2tce

Rocznik / Przebieg: 2011

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Clio11.03.2019
Opinia:U mnie również ponad 200tys. i nie chce się nic zepsuć :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 103KM

Rocznik / Przebieg: 2010

Średnie spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Clio 02.03.2019
Opinia:Dobry i bezproblemowy silnik przejechane od nowości ponad 210 tyś w naszej firmie i nigdy nie zawiódł.Serwis bezporoblemowy,tanie części i każdy mechanik zabierze się do jego naprawy bez zbędnych formalności (prosta konstrukcja). Silnik żwawy ładnie się zbiera a to za sprawą turbinki i spala nie wiele jak na benzynkę.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 101

Rocznik / Przebieg: 2007r/210 tys

Średnie spalanie: 7 l/100km