Silniki Toyota - Silnik 1.6 16V Valvematic 1ZR-FAE

Wyświetleń: 39935
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.6 16V Valvematic 132KM (o oznaczeniu ZR) przeznaczony do większości modeli Toyota  Auris, Avensis, Corolla czy RAV4. Charakteryzuje się dobrą dynamiką, elastycznością i przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka o oznaczeniu Valvematic wyposażona w system zmiennych wzniosów zaworów, regulowanych bezstopniowo w zależności od warunków pracy. Silnik ten ma hydrauliczną regulację zaworów, montaż instalacji LPG nie jest problematyczny jak we wcześniejszych jednostkach. Jednostka ma jedną przypadłość wycieki z pompy cieczy, użytkownicy regularnie muszą sprawdzać poziom płynu chłodniczego!!! Skutkiem dużego ubytku może być przegrzanie silnika i awarie uszczelki pod głowicą. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Największym atutem jednostki jest trwałość oraz bezawaryjność a dodatkowym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu. Silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin!!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie pompy wody

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 17):
(8.1)
Trwałość
8.7/10
Utrzymanie
7.9/10
Dynamika
7.7/10
Głosy według opinii użytkowników:134

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 167

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 68

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Auris 212.09.2019
Opinia:Auto mam od nowości. Auto waży 1300 kg i pali, co by tu nie powiedzieć, po prostu dużo. Na trasie z klimą przy 100 km/h 6,5 l, przy 140 km/h 7,5 l. W dużym mieście 500 tys mieszkańców, z korkami na krótkich odcinkach 7-10 km, od 10,5 latem i 12,5 l zimą. Delikatna jazda po mieście 9 l. Zmienne fazy rozrządu nie pomogły zbytnio w zmniejszeniu zużycia paliwa. Auto dynamiczne na wysokich obrotach, oczywiście - taka japońska wirówka.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1,6 16 v vvti 132 KM

Rocznik / Przebieg: 2014/54000

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Corolla E1801.09.2019
Opinia:Dziwi spalanie w komentarzach poprzedników. Oczywiście jest ono realne jeśli głownie jeździ się po mieście lub najczęściej na wysokich obrotach czasem zapominając o 6 biegu. Albo?...jeszcze olej...właśnie ten silnik pozwala oszczędzać na zalecanym fabrycznie solidnym oleju 0W20 lub ostatecznie porządny 5W30. Lanie po doradach "ekspertów" 5W40 czy 10W40 w żaden sposób nie pozwoli na niskie spalanie, a hydraulika zaworów na pewno nie wytrzyma długich przebiegów.
Spokojna jazda nawet czasem z dynamicznym wyprzedzaniem, pozwoli uzyskać wynik 6,5l/100km. Przy mocno oszczędnej jeździe można średnio zmieścić się w 6 l/100km. Spokojna jazda bez myślenia o oszczędzaniu co najwyżej 6,8l/100km. Droga "S" czy autostrada dla 120-140km/h to: 7-7,5 l/100km. Przekroczenie "ósemki" to już tylko miasto i korki. Zatem wiemy na jakie drogi Toyota z tym silnikiem. Do ciągłej jazdy w korkach to tylko super oszczędny diesel...i bezawaryjny...tylko który?
Chwilowe spalanie na 6 biegu przy 80km/h nawet z komputera wyświetla 4,5l/100km. Co do dynamiki to nie jest auto do jazdy sportowej, a do spokojnej i taniej eksploatacji na przyzwoitym poziomie podróżowania. Jak mówi stare porzekadło: "coś za coś". Turbina? owszem fajnie, ale tam olej musi być najwyższej klasy i wraz z przebiegiem bardziej rozbudowany silnik generuje nie małe koszty...nie mówiąc o olaniu budżetowych olejów[ jaka gwarancja np. w używanych???]. REASUMUJĄC: jeden z nielicznych dość nowoczesnych silników w którym przy minimum zaleceń nie ma się co psuć czyli... jak dawniej wśród już nielicznych.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 132KM / 1ZE-FAE

Rocznik / Przebieg: 2018/ 24 000km

Średnie spalanie: 6.50 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Corolla10.08.2019
Opinia:Mułowaty i dużo pali tylko dla spokojnych kierowców
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1.6 132KM

Rocznik / Przebieg: 2015

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Corolla09.07.2019
Opinia:Bezawaryjny i bezobsługowy silnik, olej co 10-12 tyś zmieniam i to byłoby na tyle
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 1.6/132km

Rocznik / Przebieg: 2016/117tys

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Auris21.04.2019
Opinia:Jak narazić całkiem zadowolony ani złotówki nie dałem prócz oczywiście wymiany oleju co 15 tys. Nawet klocków hamulcowych jeszcze nie zmieniałem..
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1.6 132km

Rocznik / Przebieg: 2014/113 tys

Średnie spalanie: 7.7 l/100km