Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.4 8V MPI

Wyświetleń: 42000
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 8V MPI o mocach 60KM oraz 68KM miał zastosowanie w samochodach marki VW Polo III Fox oraz Skoda Fabia. Jest to konstrukcja czeska 8-zaworowa, nie mylić z niemiecką 16-zaworową mniej awaryjną i bardziej zaawansowaną. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii. Do najczęstszych musimy zaliczyć problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu, przepalaniem uszczelki pod głowicą, problemy z hydraulika zaworów oraz ubytki i wycieki oleju. Kolejnym problemem występującym w tym silniku jest zamarzająca odma w zimie, po 2002 roku usterka ta została wyeliminowana. Na szczęście dostępność części jest duża oraz serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Musimy pamiętać, że kultura pracy nie jest na najwyższym poziomie oraz spalanie w mieście stosunkowo duże jak na pojemność silnika, które dochodzi do 10L!!! Zdecydowanie lepiej spisuje się na trasie gdzie średnie spalanie wynosi w granicach 6L a to dobry wynik. Podsumowując tą jednostkę musimy pamiętać o kilku poważnych awariach aczkolwiek dostępność części i serwis jest w przystępnych pieniądzach.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dostępność części
  • prosty i tani serwis

-Wady

  • duże spalanie w mieście
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • awarie łańcucha rozrządu
  • problemy z hydraulika zaworów
  • problemy z odmą

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 7):
(6.7)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.6/10
Dynamika
5.4/10
Głosy według opinii użytkowników:52

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 43

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

skoda fabia15.09.2020
Opinia:Poszła mi uszczelka pod głowicą albo blok pękł bo olej do płynu chłodniczego się dostaje. Od niedawna immobilizer blokuje silnik. Cewka się rozłącza. To wszystko przy przebiegu 180 000km realnego, 12 lat w rodzinie.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 68

Rocznik: 2002

Przebieg: 180000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(6.3)

Polecam!

Fabia I 1.4 MPi07.11.2019
Opinia:PLUSY: Części dostępne za niewielkie pieniądze, łatwe naprawy, niektóre nawet do wykonania samodzielnego. Dobrze współpracuje z LPG bez wpływu na trwałość silnika. Duża trwałość silnika, który jest głupoto-odporny.
MINUSY: psujące się wspomaganie układu kierowniczego (pompa); dość duże spalanie, słaba dynamika, uszczelka pod głowicą.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 68/AME

Rocznik: 2002

Przebieg: 330000

Śr. spalanie: 8.0 l/100km

Średnia:
(5.7)

Polecam!

fabia 15.08.2019
Opinia:posiadam skode fabie z 2001r 1.4 mpi lpg jedynom zaletom tego auta jest lpg no i moze tanie czesci wiecej grzechów nie pamiętam
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 1.4 azf

Rocznik / Przebieg: 2001

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Seat Ibiza IIFL18.02.2019
Opinia:Silnik jest na pasku rozrządu i nie ma z nim najmniejszego problem. Przy większych przebiegach dziennych nie ma też problemu z zamarzającą odmą ale przy pokonywaniu jedynie krótkich odcinków może się to zdarzyć. W trasie spalanie jest na przyzwoitym poziomie i bez problem można osiągnąć 5,5l/100km. Gorzej jest w mieście i na krótkich dystansach gdzie spalanie wzrasta do 8l/100km. Autem pokonałem już ponad 100tys. km i nie miałem z nim żadnego problemu.
Teraz prawidłowe oceny :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 60KM/ANW

Rocznik / Przebieg: 1999/242000

Średnie spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Jakub08.10.2018
Opinia:Ten silnik jest na pasku rozrządu. Silnik nie do zarypania. Co prawda przy przebiegu musiałem wymienić uszczelkę pod głowicą jednak sam silnik jest świetny. Polecam!
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Seat Ibiza II/ 60KM

Rocznik / Przebieg: 1997/220000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe