Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 1.6 16V EcoBoost

Wyświetleń: 30543
MotoBenzyna

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

Ford

Silnik 1.6 EcoBoost o mocach 150KM oraz 182KM zadebiutował w samochodach marki Ford w roku 2011r. Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak, turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami oraz zmiennymi fazami rozrządu.Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem. Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5. Kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • dobre osiągi
  • przyzwoity poziom spalania
  • dobra dynamika

-Wady

  • ?

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 7):
(8.7)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:70

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 219

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 63

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

mondeo mk4 fl26.03.2020
Opinia:Polecam!!!!!
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:elastyczny i zrywny
Wady:nie znalazłem

Odmiana silnika: 160km

Rocznik: 2014

Przebieg: 266000

Śr. spalanie: 8.0 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Volvo S60 201105.03.2020
Opinia:Bardzo dobry silnik w moim Volvo.
Elastyczny i dynamiczny.
Jedyne co wymieniałem do tej pory to świece i czujnik map sensor przed intercoolerem.
Rozrzad przy 180tys km.
Oczywiście olej i filtry co 10-12tys km.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Brak poważnych awarii. Dobre spalanie. Pasują części od forda które są tansze niż w ASO Volvo.
Wady:Brak

Odmiana silnika: T3 150KM

Rocznik: 2011

Przebieg: 230000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Focus mk330.12.2019
Opinia:Jak do tej pory bezproblemowa eksploatacja, motor mocny i szybki, rozsądne średnie spalanie
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 182KM

Rocznik: 2014

Przebieg: 52000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Ford focus mk325.06.2019
Opinia:Silnik bardzo dynamiczny. Umiejętne obchodzenie się z gazem pozwala na średnio 7,5 l/100km.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 15km 1,6 ecoboost

Rocznik / Przebieg: 2012/115000 km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Daro14.08.2018
Opinia:Z silnika jestem zadowolony bo jego praca jest na wysokim poziomie oraz jego dynamika,na minus trzeba zaliczyć spalanie zwłaszcza przy wyższych prędkościach !!! Po za tym jest super po przejechaniu 127 tys/km zero awarii,utrzymanie również nie jest wysokie po za wspomnianym spalaniem serwis kosztuje ponad 600 zł.Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Ford C-Max 150KM

Rocznik / Przebieg: 2013 r/127.000 km

Średnie spalanie: 8 l/100km