Silniki Volkswagen MPI - Silnik 1.6 8V MPI 102KM

Wyświetleń: 35754
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen MPI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.6 8V MPI to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW. Montowana w wielu egzemplarzach VW, Audi, Skoda oraz Seat. Pierwsza odmiana 8 zaworowa weszła do produkcji w 1994 roku a w późniejszym czasie jej odmiana 16-zaworowa. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz cewki zapłonowej i sondy lambda. Mechnicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tys/km i jej ponowne programowanie przez co unikniemy kosztownego zakupu nowej (ponad 500zł). Wyżej wymienione awarie nie są dużym problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwałość jednostki
  • mała awaryjność
  • łatwy dostęp do części
  • niskie koszty serwisu
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • słaba dynamika
  • niska kultura pracy
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 14):
(7.4)
Trwałość
8.5/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
5.9/10
Głosy według opinii użytkowników:104

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 119

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 36

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Skoda Octavia II 17.10.2019
Opinia:Sam silnik się nie psuje, ale osprzęt już tak. Wentylator chłodnicy 2070 zł z wymianą. Pompa powietrza wtórnego 2700!!! zł z wymianą. Cewka i kable wysokiego napięcia 600 zł. Nie bierze mi ani grama oleju. Nigdy (od nowości zrobiłem ponad 200000 km) nie dolałem ani kropli. Wymiana oleju do 100 tys. co 30 tys., a od 100 tys. co 15 tys. km. Jeżdżę do pracy 80 km dziennie poza miastem. Spalanie benzyny (nie mam gazu) jest więc dużo mniejsze niż w innych opiniach. U mnie wynosi 6,38 l/100 km. Podczas wyjazdów wakacyjnych, jadąc przepisowo po Austriackich i Chorwackich autostradach spalanie wynosi ok 8 l/100 km. W górach konieczna jest czasem jazda na dwójce (na innym biegu silnik nie daje rady). Co jakiś czas konieczne jest czyszczenie przepustnicy, bo silnik pracuje nierówno. Poza tym żadnych problemów. Jeśli ktoś nie ma wysokich wymagań odnośnie dynamiki silnik wart jest polecenia. Miłośników sportowej jazdy będzie męczył.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 102/BSE

Rocznik: 2010

Przebieg: 202000

Śr. spalanie: 6.38 l/100km

Średnia:
(4.7)

Odradzam!

Octavia 111.06.2019
Opinia:W Octavii 1 ten silnik... to tragedia. ZERO dynamiki, ZERO oszczędności. Jeździ bo... jeździ. Podczas upałów zachowywał się jakby stracił z 30-40KM. Czasem bałem sie szybko ruszać na rondzie bo po prostu ciężko miałem się wyrobić. Zamontowanie w nim klimy to tez jakaś porażka - Wtedy w upały w górzystym terenie na szerokiej drodze max 80 z rodzinką w aucie i przeciąganie biegów żeby to w ogóle szło. Spalanie w upały jeżdżąc samemu i starając się jeździć oszczędnie wychodziło 14l/100km
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 1,6 MPI 102KM

Rocznik / Przebieg: 2004 rok / 250000 km

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Golf V29.03.2019
Opinia:Silnik dobry i żywotny. Od 5 lat użytkowania nie zaskoczyła mnie żadna wada ukryta. Zamontowaną mam w nim instalację gazową BRC i przez dwuletni okres użytkowania wszystko bardzo dobrze współpracuje. Silnik na pewno jeden z ekonomiczniejszych.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 90

Rocznik / Przebieg: 2005/180000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

VW Jetta A505.03.2019
Opinia:Ogólnie silnik 5/10. Ma swoje wady i zalety.
Zalety:
- Prosty, nie ma co się w nim psuć a jak się coś zepsuje to tani w naprawie
- Dobry pod LPG
- Dość cichy
-
Wady:
- Pali olej ze 200-300ml/1000 km
- Paliwożerny (przy mojej dość oszczędniej jeździe średnio wychodzi 7,7l/100km)
- Falujące obroty
- Trochę za mało mocy... Do setki jeszcze daje radę ale wyprzedzanie powyżej już nie jest komfortowe
Ogólnie mógłbym polecić ale chyba drugi raz bym wybrał coś mocniejszego
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 102km

Rocznik / Przebieg: 2006/205000

Średnie spalanie: 7.7 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Golf 4 variant 2000 rok02.03.2019
Opinia:Mam go w golfie 4 . Zrobiłem już 120 tysi tym silnikiem. I co mogę powiedzieć jeśli kupować to większą jednostkę 2 litrową. Ten silnik to zamula. Ciężkie auto jeszcze w kombi daje skutek tego że panda cię weźmie. Koszty eksploatacji - średnie. Największa bolączką jest układ zapłonowy a mianowicie przewody zapłonowe. Kupiony już 3 komplet . pierwszy już nie pamiętam drugi Boscha i wytrzymał z rok czyli z 40 tysi. 3 beru to samo - 30 tysi i już mocne przebicia koło cewki. Do tego sama wymiana i świec i przewodów to zmora mechaników. Aby się do nich dostać trzeba ściągać kolektor dolotowy wiec operacja zamiast trwać 20 min wydłuża się do min 1 godziny lub więcej. Kolejny minus to spalanie ojelu. Przy spokojnej jeździe ubytki niskie ale jazda autostrada z prędkością rzędu 140-160 skutkuje sporym zużyciem na poziomie 200 ml na 1 tys km. I jest paliwożerny.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: 1.6 akl

Rocznik / Przebieg: 30000

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 3-cylindrowe o pojemności 1.0l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.2l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.4l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.6l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 1.8l z wtryskiem wielopunktowym

Silniki o pojemności 2.0l

Silniki 5-cylindrowe z wtryskiem wielopunktowym

Silniki 6-cylindrowe 12-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 24-zaworowe

Silniki 6-cylindrowe 30-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 32-zaworowe

Silniki 8-cylindrowe 40-zaworowe

Silniki 12-cylindrowe